D&B Credit

Välkommen till
D&B Credit

Här kan du ta del av information om flytten, funktionerna och ta en första titt i tjänsten. Hittar du inte svaret du söker är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice på 08-55805900, alternativt kundservice.dnbnordic.se@bisnode.com

Information om flytten

Varför ska jag flytta till en ny kreditupplysnings-tjänst?

DBAI har funnits under lång tid och nu har Bisnode Dun & Bradstreet utvecklat en modernare och bättre plattform för global företagsinformation, bevakning och kreditupplysningar. Den nya tjänsten är utvecklad för att du så snabbt och enkelt som möjligt ska kunna fatta rätt affärsbeslut.  

Vilka fördelar finns det med att flytta?

D&B ger dig ökat värde utan att betala extra.

D&B ger dig möjligheten att fatta globala affärsbeslut snabbare och säkrare.

D&B Credit ger dig tillgång till företagens fullständiga koncernträd över nationsgränserna.

D&B Credit har en modern sökfunktion, enkelt gränsnitt och uppdaterad riskinformation scroing.

När kommer flytten att ske?

Kunder flyttas successivt över till den nya kreditplattformen genom nya attraktiva erbjudanden. För de kunder som flyttas kontaktas samtliga aktiva användare en tid innan via e-post. Har du funderingar kring din flytt från DBAI kan du kontakta din sälkontakt eller kundservice.

Flytta över nu

Flytta nu

För att kunna logga in i D&B Credit behöver Bisnode, i enlighet med Datainspektionens krav, användarnas autentiseringsuppgifter och giltigt avtal. Kontakta vår kundtjänst eller säljkontakt, så hjälper vi dig att komma igång. Om uppgifterna redan är registrerade, logga in i D&B Credit.

Fyll i formuläret för att komma igång med nya plattformen nu.

D&B Credit Bisnodes D&B:s nya internationella kredittjänst som innehåller mer information och data än tidigare kredittjänster.

Nu ingår bland annat Family Tree, fler länder att bevaka, samt nyhetsflöden om aktuella företag.

Rapporter och bevakning är nu en och samma tjänst som följer flödet i kreditriskarbetet för en smidig användning. Bevakningstjänsten är enklare att administrera och kan anpassas utefter era behov.

 

Användargränsnittet är snabbare, smidigare och belyser den viktiga informationen i rapporten, vilket gör det enklare att fatta rätt beslut.

 

Inställningar i tjänsten

Mitt konto

Under administrationsmenyn kan du göra dina personliga inställningar för att anpassa tjänsten efter dina behov, skapa era egna användare och hantera behörigheter, följa upp er historiska användning, samt se Online-user guide.

Vill du vara säker på att alltid få en uppdatering av de senaste förändringarna för dina kunder och leverantörer kan du välja att de företag som du hämtar en upplysning på samtidigt läggs på bevakning.

 

Skräddarsy händelser

Under Inställningar i Händelsevyn kan du skräddarsy dina händelser. Välj att få information om nya händelser direkt via e-post och ange vilken e-postadress som händelserna ska gå till. Det finns även möjlighet att välja vilket språk tjänsten ska visas i.