Sök

Välkommen till Bisnode 
Consumer Intelligence 

Nu kan du uppdatera och bevaka förändringar på konsumentinformation enkelt och effektivt med vår nya lösning Bisnode Consumer Intelligence – BCI
Uppgradera till BCI Information om uppgraderingen

Här hittar du information om Bisnodes produkter och tjänster för att bearbeta konsumentdata

BCI är ett nytt API för att söka, ladda ner, uppdatera och bevaka förändringar på konsumentinformation. BCI gör det enklaresäkrare och mer resurseffektivt för er att hantera era kunddatabaser. Ni kommer att kunna använda BCI för alla marknader i Norden samt flera i Europa och dessutom få tillgång till fler datapunkter som beskriver era kunder. 

Se även BCI:s produktsida och Bisnode for Developers. Hittar du inte det du söker är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice via telefon: 08 558 059 00, eller mejl: information.se@bisnode.com

Uppgradera till BCI

Se hur Bisnode dubblerade konverteringarna i NetOnNets kundklubb med BCI

Information om uppgraderingen

Vilka tjänster berörs? 

Personinformation på webservice och API från fdInfoTorgDirektMedia och PAR, samt Infocus, Integrerat Person, One-by-OnegetPerson eller Nordisk 
webservice.
Vi kommer att publicera information om fil-leveranser med uppdateringar och aviseringar längre fram.

Kan jag få fil-leveranser i den nya tjänsten? 

BCI är helt igenom en API-baserad lösning där du ska kunna söka och uppdatera ditt kundregister utan att hantera filer, men vi ser kontinuerligt över kundbehovet och prioriterar funktioner och features som är viktiga för er som är kunder hos Bisnode.  

Vad innebär detta för mig som kund? 

På vår utvecklingsportal finns all teknisk handledning ni behöver och har ni behov av personlig support så står vår API-support redo att hjälpa er

Dessutom har vi på Bisnode marknadens vassaste specialister på data och analys som kan besvara era frågor. 

Innehåller den nya tjänsten SPAR? 

Ja, BCI erbjuder precis som befintliga produkter och tjänster personinformation från SPAR. I dagsläget kan du konsumera grundinformation i SPAR. Framöver kommer det att vara möjligt att även få information om relationer (kräver speciell behörighet). 

När kommer de gamla tjänsterna att stängas ner? 

Varje kund kommer att få en individuell tidplan för uppgradering som kommer att bero på vilken mix av tjänster som ni köper idagInformation om när det är er tur kommer att kommuniceras ut via kundservice och er kundansvarige på Bisnode. 

Kommer jag att behöva betala mer för att använda den nya tjänsten? 

Vår ambition är att kunna erbjuda den nya tjänsten till samma pris och prismodell som inom ditt nuvarande avtal med Bisnode. Som standard i BCI får du tillgång till telefonnummer vilket innebär att du som saknar detta idag kommer att få ut mer data till samma pris som förut.