BISNODE CONSUMER INTELLIGENCE

Förbättra köpprocessen för dina kunder online och i butik

Kontakta oss
checkmark.png

Alltid rätt uppgifter med kunddata från flera länder

checkmark.png

Lättare för kunden att checka ut eller bli medlem

checkmark.png

Analyser som stärker din marknadsföring

Servera rätt data i rätt tid med API

Servera rätt data i rätt tid med API

Din kunddata berikad med konsumentdata, i alla dina affärssystem

Kombinera din egen kunddatabas med Bisnodes uppdaterade, europeiska konsumentdata i alla dina affärssystem med vårt nya API. På så sätt kan du få djupare kunskap om dina kunder och ge dem en bättre kundupplevelse.

Förutom uppdaterade basuppgifter som namn och adress kan du ta reda på mer om köpkraft, livsfas och utbildningsnivå. Det kan hjälpa dig att stärka din marknadsföring med personaliserade budskap och ge ledtrådar om när kunden är öppen för köp. Du kan också underlätta för kunden genom hela köpprocessen, t ex för återkommande kunder vid checkout eller nya kunder som vill gå med i en kundklubb.

Få hjälp att följa GDPR

Få hjälp att följa GDPR

Anpassa din datahantering efter EU:s nya dataskyddslag

I maj 2018 träder den nya europeiska dataskyddslagen GDPR (General Data Protection Regulation) i kraft. Lagen ersätter den svenska personuppgiftslagen och innebär viktiga skillnader i hur företag får hantera data om sina kunder.

Bisnode Consumer Intelligence underlättar din hantering av lagrade kunduppgifter, helt i enlighet med den nya lagstiftningen. Med Bisnode Consumer Intelligence kan du till exempel: 

  • På begäran ta fram alla lagrade uppgifter om en person
  • Effektivt identifiera lagrade uppgifter om en person oavsett system.
Bisnode Consumer Intelligence på 2 minuter:

Bisnode Consumer Intelligence på 2 minuter:

  • Håller all din lagrade kunddata uppdaterad och korrekt i alla dina affärssystem –  även när kunddata sparats i olika system som tidigare inte kunnat utbyta information med varandra
  • Hjälper dig identifiera dina kunder, och hjälper dina kunder genom köpprocessen genom att servera rätt kunduppgifter
  • Ger dig nya insikter genom att kombinera din egen kunddata med Bisnodes analyserade konsumentdata
  • Ger tillgång till omfattande europeisk konsumentdata via API i alla dina affärssystem från en och samma leverantör.

Consumer Search

Consumer Search integrerat i dina affärssystem möjliggör att du söker och validerar konsumentdata i realtid. Genom att Consumer Search automatiskt söker upp och fyller i kunduppgifter förenklas registreringsprocessen för slutkunden, vilket leder till en förbättrad kundupplevelse vid till exempel onlineköp eller i butik. 

Consumer Monitor

Med Consumer Monitor kan du bevaka din kunddatabas utifrån olika parametrar och få information direkt när uppgifter eller förhållanden ändras. Du kan bevaka till exempel en individ, hela kunddatabasen eller de kunder som har förändrats sedan senaste kontrollen. Med Consumer Monitor får du en unik identifiering för varje validerad kund den unika identifieringen använder du sedan som nyckel för att hämta den informationen du behöver när det passar era behov. 

Consumer Enrichment

Med Consumer Enrichment kan du, förutom basinformation som namn och adress, även få analytiska modeller som exempelvis köpkraft, livsfas och utbildningsnivå. Denna information ger dig ökade insikter om dina kunder vilket möjliggör att du blir mer relevant och träffsäker i din kommunikation genom hela kundlivscykeln.

Vårt API ger dig access till vårt konsument- och analysdata i realtid. Läs mer om hur du kan komma igång med Bisnode Consumer Intelligence på vår developerportal.

 

Kom igång med Consumer Intelligence

Ring oss direkt

Vi reder ut alla dina frågor och hjälper dig att komma igång.Välkommen att höra av dig! Vi svarar alla vardagar 8–17

08-55805900

Vill du att vi kontaktar dig?

Lär dig grunderna i GDPR - på 30 min!

Lär dig grunderna i GDPR - på 30 min!

I vår online-kurs lär du dig på ett snabbt och enkelt sätt grunderna i EU:s nya dataskyddsförordning GDPR. Kursen går igenom vilka de centrala begreppen är och vad de innebär. När du gått igenom kursen och svarat på frågorna som ställs utfärdas ett intyg som visar att du är redo att ta nästa steg.

Just nu bjuder vi på vår kurs - men antalet platser är begränsat, så vänta inte!

Gå kursen här

 

Kundcase

Målgruppsanalys 
ger dubblad 

konvertering för NetOnNet 

Att förstå sina kunder på djupet är ovärderlig kunskap i en konkurrensutsatt bransch.  Sedan NetOnNet satsade på målgruppsanalys, kundsegmentering och personaliserad datadriven marknadsföring har konverteringen till köp dubblerats i kommunikationen i kundklubben.

Läs mer