Bisnodes erfarna team genomför analyser för att du ska kunna arbeta smartare mot befintliga kunder och utöka affären samt för att hitta nya lönsamma kunder att bearbeta. I analyserna kombinerar vi er kunddata med Bisnodes alla datamängder vilket innebär att dina behov är det grundläggande utgångsläget för att hitta rätt lösning för ditt företag. Vi genomför ett flertal analyser. Detta är några exempel:
Prediktiva analyser
En prediktiv analys förutser en händelse, som många gånger utgörs av att en person går in i ett nytt köpmönster. Det kan exempelvis handla om att en individ köper en bil eller flyttar. Att ha tillgång till dessa insikter gör att du kan bearbeta rätt personer vid rätt tillfälle och på så sätt öka träffsäkerheten i din direktmarknadsföring.
Profilanalys
Profilanalysen ger dig information om hur dina kunder ser ut, hos vilka målgrupper ditt företag har som mest framgång samt din totala marknadsandel hos just dessa kunder. Denna kunskap ger dig möjlighet att hitta nya kundämnen som liknar dina befintliga kunder, så kallade tvillingar. Genom att identifiera förändringar kan du hela tiden säkerställa att du kommunicerar med rätt kunder vid rätt tillfälle.
Responsanalys
En responsanalys ger dig svar på om en kampanj har varit lyckad och fått önskad effekt. Du kan få information på hur olika grupper reagerat på ett erbjudande men också hur specifika budskap och medieval fungerat.
Analysunivers
Bisnodes Analysunivers är en flexibel lösning för ökad kvalitet och vänder sig till dig som har kommit långt i er interna analysprocess och har ett behov av att kombinera egen kunddata med extern data. Du får tillgång till våra databaser så att du kan göra analyser direkt i era egna system.
Övriga analystjänster
Bisnodes analystjänster är väldigt omfattande och inkluderar många områden. För att du ska kunna uppnå dina affärsmål erbjuder vi skräddarsydda analyser, workshops, undersökningar och rapporter. Det går även bra att anlita en av Bisnodes analytiker för specifika uppdrag.
Detta är exempel på övriga analystjänster:
- Intresseprofil Orvesto Konsument
- OBS-mätning
- NKI-undersökning
- Scoringanalys
- Segmenteringsanalys
- Korganalys