Bisnodes analytiker är experter på att hjälpa företag att hitta potentiella kunder och skapa nya affärer. Detta sker med hjälp av flertalet olika analyser och frågeställningar. Detta är några exempel:
Målgruppsanalyser
Målgruppsanalysen ger dig klarhet i hur din kund ser ut, hos vilka målgrupper ditt företag är framgångsrikt och hur stor marknadsandel ni har inom de olika grupperna. Utifrån denna information kan du sedan bland annat hitta tvillingar, det vill säga kunder och kundämnen som liknar dina befintliga kunder. Viktigt att tänka på är att en målgruppsprofil kan förändras med tiden. Genom att stämma av och kontrollera eventuella ändringar kan du ständigt vara säker på att du kommunicerar med rätt prospekt, och på ett relevant sätt.
Prediktiva analyser
Förändringar i målgruppen på grund av att ett företag exempelvis flyttar, byter vd, förändrar sin omsättning eller styrelsesammansättning kan innebära ett skifte i förutsättningarna. Med hjälp av Bisnodes prediktiva analyser kan vi förutspå nya köpmönster och den påverkan men också potential som dessa förändringar för med sig. Det gör också att du kan bibehålla eller öka din träffsäkerhet och får möjligheten att bearbeta de som faktiskt är beslutsfattare, när de dessutom kan vara mottagliga för nya erbjudanden och budskap.
Responsanalyser
Genom att analysera genomförda kampanjer kan Bisnode påvisa vad i direktmarknadsföringen som har gett ett bra resultat. Det kan antingen handla om specifika budskap eller olika medieval men också om och hur olika grupper exempelvis har reagerat på ett erbjudande.
Analysunivers
Med hjälp av Bisnodes analysunivers har du möjlighet att öka kvaliteten på era analyser och modeller. Detta görs genom en kombination av er kunddata och extern data. Du får tillgång till en flexibel lösning och våra databaser så att du kan genomföra och höja kvaliteten på ert analysarbete direkt i era system.