Dela med dig
Hjälp ditt nätverk att upptäcka ny kunskap
– I takt med det ökade reklambruset har svenskar blivit allt mer reklamtrötta, mot bakgrund av Novus undersökningen kan vi se att programmatisk marknadsföring som baseras på data och analys och som resulterar i träffsäkra erbjudanden, är framtiden för branschen, säger Anna Albinsson, Chief Marketing Officer Bisnode.
Anna fortsätter
– Marknadschefer är vana att mäta framgång i hur många som konverterar i en digital kampanj, men idag bortser många från hur mycket varumärket skadas för att man riktar sig mot fel målgrupper, för att inte tala om all marknadsbudget som svenska bolag slänger i sjön varje dag. I dagens datadrivna samhälle ska vi kunna kräva ett skarpare målgruppsarbete av oss som jobbar med marknadsföring, svenskarna är ju helt klart mottagliga för reklam när den är relevant.
Undersökningen visar också att över hälften av kvinnorna, 52 procent och pensionärerna 53 procent, är positiva till riktad reklam.
Undersökningen har genomförts av Novus på uppdrag av Bisnode. Målgruppen för undersökningen är den svenska allmänheten 18-79 år. Totalt har 1009 intervjuer genomförts under perioden 23-29 maj 2019. Deltagarfrekvensen är 60 procent. Undersökningen är genomförd via webbintervjuer i Novus slumpmässigt rekryterade och representativa Sverigepanel.
Bisnode är ett marknadsledande europeiskt data- och analysföretag. Vi hjälper företag att hitta och hantera sina kunder genom hela kundlivscykeln. Bisnode har cirka 2 100 anställda och finns på 19 marknader i Europa. www.bisnode.se
Läs mer om våra produkter för träffsäkrare marknadsföring här
FÖR YTTERLIGARE INFORMATION VÄNLIGEN KONTAKTA:
Tomas Hedenius, Head of Marketing and Communication
+ 46 70 247 29 02
tomas.hedenius@bisnode.com