Sök
Datadriven marknadsföring Smart data Smarta beslut

Datadriven marknadsföring – nyckeln till NetOnNets framgång 

14 mar 2018

Medan flera av konkurrenterna i den tuffa elektronikbranschen haft det kämpigt eller till och med gått i konkurs har NetOnNet gjort en motsatt resa de senaste åren. Efter att ha startat som ett renodlat e-handelsföretag 1999 har företaget i dag 33 fysiska Lagershoppar, över 900 anställda i två länder och en omsättning 2016 på 5,1 miljarder kronor. 

Att förstå sina kunder på djupet är ovärderlig kunskap i en konkurrensutsatt bransch.  Sedan NetOnNet satsade på målgruppsanalys, kundsegmentering och personaliserad datadriven marknadsföring har konverteringen till köp inom kundklubben dubblerats genom kommunikationen.

Läs mer om hur Bisnode kan hjälpa dig växa med datadriven marknadsföring:  

Få insikter, trender och inspiration från Bisnode Smart Insights