Bisnode förvärvar tillgångar i Real Audience för att boosta sitt digitala marknadsföringsutbud

Pressmeddelande från Bisnode 2019-06-27 

Bisnodes digitala marknadsföringsutbud förstärks med sakkunnig expertis och en integrerad kunddataplattform, som möjliggör en lyckad introduktion av offlinedata till digitalt format.

Bisnode, ett marknadsledande europeiskt data- och analysföretag, har förvärvat tillgångar i Real Audience, som erbjuder marknadsledande kunddataplattformar. Förvärvet förstärker och utvecklar Bisnodes data för digital marknadsföring och resulterar i en utökad CDP expertis, vilket kommer stärka Bisnodes digitala marknadsföringserbjudande ytterligare.

"Internetannonsering kan nu drivas med samma höga kvalité och träffsäkra data, som vi under många år använt oss av i kanaler offline", säger Magnus Silfverberg, VD, Bisnode Group.

Bisnode välkomnar också Real Audiences alla medarbetare. Genom förvärvet kommer Bisnode få tillgång till relevanta kund- och leverantörsavtal.

"Att vara del av Bisnode Group kommer att ge oss nya affärsmöjligheter, stärka vårt varumärke och kunderbjudande samt ge oss tillgång till en bred kundportfölj", säger Anders Willstedt, VD, Real Audience.

Om Bisnode

Bisnode är ett marknadsledande europeiskt data- och analysföretag, som genom smart data vill bygga en bättre framtid. Vi har idag mer än 2 300 passionerade och nyfikna medarbetare, som arbetar i 19 länder runt om i Europa. Genom avancerad dataanalys och prediktiva modeller kan Bisnode förutsäga kundbeteenden, leverera betydande insikter och hitta innovativa lösningar på tidigare svårlösta problem. Bisnode-data som driver dig framåt.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Magnus Silfverberg, VD, Bisnode.

Växel: +46 8 558 059 00 E-mail: magnus.silfverberg@bisnode.com

Anders Willstedt VD, Real Audience.

Mobil: +47 980 650 70 E-mail: anders@realaudience.se

Anna Albinsson, CMO, Bisnode Group

Mobil: +46 73-158 56 07 E-mail: anna.albinsson@bisnode.com