Solna

Web Specialist

11 sep 2017

Bisnode befinner sig som så många andra stora bolag i en digital transformation, och här har vi bestämt oss för att skapa en marknadsavdelning som ska bli bäst i Sverige med att arbeta datadrivet inom B2B. Som ett steg på vägen bygger vi nu en helt ny avdelning. Inom avdelningen som lyder under marknadsdirektören samlas digital spetskompetens blandat med generalistroller. Att arbeta datadrivet med tydliga KPIer kommer vara vardag för avdelningen. Marknadsavdelningens fokus är inbound marketing med kompletterande outboundaktiviteter.

Om rollen 

Du arbetar med Bisnode Sveriges hemsida (www.bisnode.se och ev andra webplatser som marknadsavdelningen på Bisnode Sverige ansvarar för) vilket innebär nya uppdateringar, förbättringar och optimering.

Du arbetar nära hela marknadsavdelningen men även andra team i Sverige, andra länder samt vårt digitala team på Group Marketing.

Som Web Specialist publicerar du content och implementerar nya funktioner och lösningar. Du jobbar även med förbättringsmöjligheter där du tillsammans med digitalt ansvarig kravställer kring nya funktioner och förbättringsområden, testar och följer upp användbarheten och kundupplevelsen. Du kommer att jobba med att sätta upp hypoteser till förbättringar kontinuerligt. Du rapporterar till Digital Marketing Manager i Sverige och kommer följa upp hur hemsidan presterar i olika verktyg för att ständigt kunna göra förbättringar. Du jobbar med kvalitativa undersökningar och analyserar kvantitativa data från olika verktyg för att hitta mönster.

Vem är du

Du har specialistkunskap inom Episerver, gärna Epi7 och vi ser gärna att du har arbetat i komplexa B2B- webmiljöer alternativt från mer komplex e-handelslösningar. Du har teknisk kompetens för att göra förändringar i EPI-miljön på egen hand, enklare kodning när det behövs.

Du känner dig helt hemma i Google Analytics och söker själv upp nya spännande sätt att mäta och analysera. Du brinner för digital marknadsföring och har spetskompetens inom web, SEO och konvertering.

Du har en mycket bra förståelse för webben och kan tolka och förstå kundbeteenden.
Du är en ”doer”, driven, resultatorienterad, ansvarstagande, självgående, har en nyfikenhet och är kreativ med ett starkt genuint intresse för det digitala och data.

Vad vi gör

Bisnode finns idag på 18 marknader och är en av Europas ledande leverantörer av beslutsstöd. I vår organisation jobbar cirka 2 100 medarbetare, individer som berikar oss med sin expertis, kultur och humor, med sina intressen, kunskaper och nationaliteter. Att vi finns lokalt är en stor tillgång för våra kunder. Det betyder att vi kan agera snabbt och flexibelt när vi tar oss an deras utmaningar. Samtidigt har vi möjlighet att dra nytta av det stora företagets muskler och resurser när det behövs.

Bisnode bygger ett data- och analysföretag som täcker hela Europa och skapar tillväxt genom smart data. Vi kombinerar och bearbetar stora mängder information för att möjliggöra för våra kunder att ta datadrivna beslut.  Som medarbetare har du möjlighet att forma din egen och andras framtid - en framtid byggd på smart data.

Så här gör du nu

I den här rekryteringen samarbetar vi med HeadAgent

Vid frågor om rollen vänligen kontakta Alexander Wik på Head Agent dit du också skickar din ansökan.
alexander.wik@headagent.se Märk din ansökan med Bisnode Web specialist

Vi ser fram emot din ansökan!