SOLNA

Team Manager Sales Engineering

23 nov 2018

Tror du på att företag bör ta datadrivna beslut? Vi söker en inspirerande och positiv ledare som gillar att leda förändring, är en god kommunikatör och har fokus på medarbetare och vision framåt.

Om tjänsten

Vi söker en Team Manager till teamet Sales Engineering. Teamet jobbar tillsammans med sälj för att ta fram lösningsförslag utifrån våra kunders behov . Teamet har ett stort affärsfokus och bidrar med en unik kompetens inom data och Bisnodes tjänster och produkter. Vi är högst delaktiga i att Bisnodes kunder tar smarta och datadrivna beslut.

Bisnode finns idag på 19 marknader och är en av Europas ledande leverantörer av beslutsstöd. På Bisnode arbetar ca 2 100 experter varav ca 550 medarbetare i Sverige med att varje dag tolka, förädla och förstå data som ligger till grund för våra kunders affärsbeslut.

I rollen som Team Manager har du fullt ansvar för personal, planering samt styrning av teamet som idag består av 10 medarbetare. Teamet stöttar och supporterar sälj i presalefasen med teknisk kompetens i Bisnodes erbjudande inom affärs-, kredit- och marknadsinformation. Medarbetarna i teamet har lång erfarenhet av att jobba lösningsfokuserat tillsammans med kund och sälj. En stor del av ditt arbete handlar om att fokusera på nöjda kunder och engagerade medarbetare. Som ledare på Bisnode förväntas du att vara en god förebild, inspirera till förändring och få dina medarbetare att växa.

I rollen krävs att du har ett starkt ledarskap med fokus på dina medarbetare samt förmåga att arbeta operativt vid behov utifrån förväntningar från kund. Tjänsten kräver teknisk förståelse för datarelaterade servicetjänster samt förmåga att strategiskt leda och säkerställa att rätt förutsättningar finns för teamet att leverera.

Som Team Manager Sales Engineer ingår du i Sales Support ledningsgrupp och rapporterar till Sales Support Manager. Avdelningen Sales Support är en del av Bisnode Operations.

Övergripande ansvarsområden

  • Fullt personalansvar för gruppens tio medarbetare samt övergripande målsättning på kort och lång sikt
  • Budget, resultatansvar och kostnadsuppföljning
  • Ägandeskap för gruppens arbete i form av planering och styrning för att möta verksamhetens krav samt hela tiden sträva efter att jobba smartare
  • Driva förbättringsarbetet inom teamet
  • Coacha medarbetare för att skapa bästa möjliga arbetsmiljö och möjlighet till utveckling

Erfarenhet och kompetens

  • Relevant högskoleexamen inom ekonomi, teknik eller liknande
  • Ca 5-10 års arbetslivserfarenhet inom datarelaterade servicetjänster och produkter eller/ teknisk utveckling och IT projektledning med kundfokus.
  • Minst 3 års arbetslivserfarenhet från ledarroll med stort fokus på förändringsarbete och/eller verksamhetsutveckling.
  • Med stolthet vill representera våra värderingar: Customer Focus, Curiosity, Collaboration & Trust
  • Obehindrat utrycker dig muntligt och skriftligt både på svenska och engelska.

Personliga egenskaper

  • Driven och initiativtagande, du får saker att hända
  • Kreativ, idérik och lösningsorienterad
  • Ledare med förmåga att motivera och inspirera
  • Stark drivkraft av att arbeta med förändring

Ansökan

Ansök genom att mejla ditt CV och personliga brev till ansokningar.operations@bisnode.com. Skicka in din ansökan så snart som möjligt då vi intervjuar löpande.

Har du frågor om tjänsten? Hör av dig till Sanna-Kaisa Nyström via mejl: sanna-kaisa.nystrom@bisnode.com.

Sista ansökningsdag: 22 december

Seniority level: "Mid-Senior level"
Job function : Management, Sales