Solna

Senior Content Specialist

11 sep 2017

Bisnode befinner sig som så många andra stora bolag i en digital transformation, och här har vi bestämt oss för att skapa en marknadsavdelning som ska bli bäst i Sverige med att arbeta datadrivet inom B2B. Som ett steg på vägen bygger vi nu en helt ny avdelning. Inom avdelningen som lyder under marknadsdirektören samlas digital spetskompetens blandat med generalistroller. Att arbeta datadrivet med tydliga KPIer kommer vara vardag för avdelningen. Marknadsavdelningens fokus är inbound marketing med kompletterande outboundaktiviteter.

Om rollen 

I rollen som Senior Content Specialist kommer du driva innehållet med stort fokus på Inbound Marketing tillsammans med digitalt ansvarig i Sverige. Du ska se till att utifrån de affärsmål som finns, sätta en contentstrategi och driva organisk trafik med hjälp av olika typer av content. Du kommer att arbeta med flertalet olika typer av innehåll såsom artiklar, whitepapers, ebooks, webinars, nyhetsbrev, innehåll på hemsidan, kampanjsidor m.m – med målsättningen att bibehålla och nå nya kunder och se till att driva leads genom Inbound Marketing. Du arbetar såväl strategiskt som operativt och agerar även kravställare mot SEO och content byrå där du beställer innehåll samt stämmer av att allt innehåll för webben är anpassad för målgruppen via sökordsoptimering.

Du kommer producera kommunikation för befintliga och blivande kunder, skapa innehåll för säljdrivande kampanjer, analysera innehåll med hjälp av Google Analytics samt sätta en distributionsplan för allt innehåll. I rollen ska du även ansvara bolagets strategiska PR-arbete och driva PR aktiviteter för att nå ut med företagets olika budskap.

Du rapporterar till Digital Marketing Manager i Sverige och kommer att vara en viktig del av det strategiska jobbet med Inbound Marketing. Du kommer ansvara över att vecko-och månadsvis analysera det innehåll som finns, hur det presterar och vilket innehåll som behövs för att nå målen.

Vem är du

Vi söker dig som älskar att skriva, planera och optimera innehåll för digitala kanaler, och du har 3-5 års arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Vi ser att du agerar snabbt från tanke till handling och att du har god förståelse för målgruppsanpassade budskap och dess beteende online. Du har även förståelse och erfarenhet från hur strategiskt och taktiskt PR-arbete måste drivas ur ett content-perspektiv.

Vidare är det viktigt att du har en analytisk förmåga och att du kan jobba med att följa upp effekterna av det innehåll som produceras utifrån satta mål och KPI:er. Du ska kunna prioritera, jobba proaktivt och kunna hantera många bollar i luften och vara en duktig kravställare mot byråer.

Vad vi gör

Bisnode finns idag på 18 marknader och är en av Europas ledande leverantörer av beslutsstöd. I vår organisation jobbar cirka 2 100 medarbetare, individer som berikar oss med sin expertis, kultur och humor, med sina intressen, kunskaper och nationaliteter. Att vi finns lokalt är en stor tillgång för våra kunder. Det betyder att vi kan agera snabbt och flexibelt när vi tar oss an deras utmaningar. Samtidigt har vi möjlighet att dra nytta av det stora företagets muskler och resurser när det behövs.

Bisnode bygger ett data- och analysföretag som täcker hela Europa och skapar tillväxt genom smart data. Vi kombinerar och bearbetar stora mängder information för att möjliggöra för våra kunder att ta datadrivna beslut.  Som medarbetare har du möjlighet att forma din egen och andras framtid - en framtid byggd på smart data.

Så här gör du nu

I den här rekryteringen samarbetar vi med HeadAgent

Vid frågor om rollen vänligen kontakta Clara Scherman på Head Agent dit du också skickar din ansökan.
clara.scherman@headagent.se . Märk din ansökan med Bisnode Senior Content Specialist

Vi ser fram emot din ansökan!