SOLNA

Sales Enablement Coordinator

26 aug 2019

Nu söker vi i Sales Enablement teamet en kollega till oss för ett vikariat på ett år.

Din passion

Du är  serviceminded, tycker om att leverera det där lilla extra och trivs i en roll där du proaktivt får arbeta med att göra kollegor och kunder nöjda. I rollen som Sales Enablement Coordinator arbetar man tillsammans i ett team som alla har samma mål – att arbeta med hög fokus på att möjliggöra sälj som bidrar till hög kundnöjdhet.

Den här rollen innebär mer specifikt;

Du kommer att bli en del av ett team av 6 personer inom Operations Sales Supportfunktion. I rollen som Sales Enablement Coordinator stödjer man säljavdelningen så att det ska bli enkelt att sälja korrekt. Du kommer att vara säljarnas omedelbara kontakt och bemöter frågeställningar proaktivt, professionellt och med hög kvalitet. Detta inkluderar ansvarstagande, drivkraft och korta handläggningstider.

Rollen innebär att man tillhandhåller support för säljarna för att kundinteraktionen ska förbättras och blir mer transparent.

Du kommer till exempel att:

Tillsammans med teamet hantera löpande supportfrågor i främst Salesforce och ge administrativt stöd till sälj i komplexa affärer

Vara delaktig i interna projekt såsom operationell implementering av nya produkter/processer, migrering, inventering och effektivisering av arbetssätt

Bidra med input till förbättringsarbetet för sälj och Operations i tex CRM-system och tillhörande processer

Säkerställa hög kvalitet och högt kundvärde i affärer

Dina erfarenheter och egenskaper

Du trivs i en roll där du får stötta säljare, där du arbetar på ett proaktivt och professionellt sätt. Du innehar stor kompetens avseende säljrelaterade administrativa processer inom CRM och inom grundläggande system. Du har en god teknisk förståelse samt insikt i compliance.

Vidare säkerhetsställer du att allt arbete sker med en god kvalité Du ansvarar för uppföljning och styrning av egna aktiviteter i linje med enhetens mål, som fokuserar på att kontinuerligt effektivisera och förbättra arbetsprocesser. Du tycker om att ta ansvar och har god förståelse för både kundbehov, kvalitet och affärsnytta. Du har lätt för att se helheten och har deltagit i ett flertal projekt, tex produkt, process och systemimplementation, alternativt drivit egna projekt tidigare.

Ditt nästa steg

Bisnode möjliggör smarta beslut. Det är dags för dig att ta ditt! Om du är intresserad av vikariatet, vänta inte med att söka, då vi har löpande urval och tillsättning. Ansök gärna därför så snart som möjligt. Tjänsten är ett vikariat med tillsättning omgående och sträcker sig ett år framåt. Kontakta rekryterande chef Carina Bergström för frågor om tjänsten, på mail: carina.bergstrom@bisnode.com eller på telefon 0768-98 51 20.

Bisnode finns idag på 19 marknader och är en av Europas ledande leverantörer av beslutstöd. Huvudsakligen arbetar Bisnode med beslutsstöd inom affärs-, marknads- och kreditinformation. Nyckeln för Bisnode är att leverera svar och insikter och på så sätt göra det möjligt för våra kunder att fatta smarta beslut. Bisnode har idag ca 2100 anställda.

 

Ansök här