SOLNA

Sales Enablement Coordinator

07 mar 2019

Är du serviceminded, tycker om att leverera det där lilla extra och trivs i en roll där du proaktivt får arbeta med att göra kollegor och kunder nöjda? I rollen som Sales Enablement Coordinator arbetar man tillsammans i ett team som alla har samma mål – att arbeta med hög fokus på att möjliggöra sälj som bidrar till hög kundnöjdhet.

Vad innebär tjänsten?

Du kommer att bli en del av ett team av 6 personer inom Operations Sales Supportfunktion. I rollen som Sales Enablement Coordinator stödjer man säljavdelningen så att det ska bli enkelt att sälja korrekt. Du kommer att vara säljarnas omedelbara kontakt och bemöter frågeställningar proaktivt, professionellt och med hög kvalitet. Detta inkluderar ägandeskap, drivkraft och korta handläggningstider. Rollen innebär att man tillhandhåller support för säljarna för att kundinteraktionen ska förbättras och blir mer transparent.

Du kommer till exempel att:

  • Driva interna projekt såsom operationell implementering av nya produkter/processer, migrering, inventering och effektivisering av arbetssätt
  • Tillsammans med teamet hantera löpande supportfrågor i bl.a. Salesforce och ge administrativt stöd till sälj i komplexa affärer
  • Bidra med input till förbättringsarbetet för sälj och Operations i tex CRM-system och tillhörande processer
  • Säkerställa hög kvalitet och högt kundvärde i affärer
  • Hålla utbildningar i nya och befintliga processer samt arbetssätt som påverkar sälj och Operations

Vem är du?

Du trivs i en roll där du får stötta säljare med konsultationer och där du hela tiden arbetar på ett proaktivt och professionellt sätt. Du innehar hög kompetens avseende säljrelaterade administrativa processer och inom grundläggande system – CRM (gärna Salesforce), Scrive etc. Du har en god teknisk förståelse samt insikt i compliance.

Vidare säkerhetsställer du att allt arbete sker med en god kvalité Du ansvarar för uppföljning och styrning av egna aktiviteter i linje med enhetens mål, som fokuserar på att kontinuerligt effektivisera och förbättra arbetsprocesser. Du tycker om att ta ansvar och har god förståelse för både kundbehov, kvalitet och affärsnytta. Du har lätt för att se helheten och har deltagit i ett flertal projekt, tex produkt, process och systemimplementation, alternativt drivit egna projekt tidigare.

Ansökan

Kontakta rekryterande chef Carina Bergström för frågor om tjänsten, på mail: carina.bergstrom@bisnode.com eller på telefon 0768-98 51 20. Registrera din ansökan så snart som möjligt då vi gör urval löpande.


Ansök här