Solna

Paid Media Specialist

11 sep 2017

Bisnode befinner sig som så många andra stora bolag i en digital transformation, och här har vi bestämt oss för att skapa en marknadsavdelning som ska bli bäst i Sverige med att arbeta datadrivet inom B2B. Som ett steg på vägen bygger vi nu en helt ny avdelning. Inom avdelningen som lyder under marknadsdirektören samlas digital spetskompetens blandat med generalistroller. Att arbeta datadrivet med tydliga KPIer kommer vara vardag för avdelningen. Marknadsavdelningens fokus är inbound marketing med kompletterande outboundaktiviteter.

Om rollen 

I rollen som Paid Media Specialist kommer du att ingå i marknadsavdelningen tillsammans med flera digitala talanger inom olika områden och rapportera till Digital Marketing Manager i Sverige. I rollen kommer du utvecklar och ansvara för att:

  • Planera, driva och följa upp företagets kanaler för köpt media; AdWords, Facebook, LinkedIn och display annonsering.
  • Optimera och förbättra kampanjer och aktiviteter för samtliga kanaler. Du kommer arbeta nära alla på marknad för att se till att kampanjerna blir optimala samt agera kravställare mot byrå för SEM.
  • Jobba kreativt och testa nya idéer för att driva leadsgenerering.
  • A/B testa olika budskap/kampanjer för kanalerna inom köpt media för att konstant optimera och mäta lönsamhet på de olika aktiviteterna.

Vem är du

Vi ser att du har erfarenhet av att ha jobbat med digital marknadsföring i ca 2-3 år med en bakgrund av att kombinera köpt media i de olika kanaler som ingår i rollen. Du ska ha en bra förståelse för hur de olika kanalerna fungerar och kunna tolka och förstå beteenden med syfte att optimera och förbättra. Vidare är du duktig på att prioritera och har en förmåga att hålla många bollar i luften. Vi ser gärna att du är driven, resultatorienterad och självgående samt är kreativ med ett starkt genuint intresse för det digitala.

Vad vi gör

Bisnode finns idag på 18 marknader och är en av Europas ledande leverantörer av beslutsstöd. I vår organisation jobbar cirka 2 100 medarbetare, individer som berikar oss med sin expertis, kultur och humor, med sina intressen, kunskaper och nationaliteter. Att vi finns lokalt är en stor tillgång för våra kunder. Det betyder att vi kan agera snabbt och flexibelt när vi tar oss an deras utmaningar. Samtidigt har vi möjlighet att dra nytta av det stora företagets muskler och resurser när det behövs.

Bisnode bygger ett data- och analysföretag som täcker hela Europa och skapar tillväxt genom smart data. Vi kombinerar och bearbetar stora mängder information för att möjliggöra för våra kunder att ta datadrivna beslut.  Som medarbetare har du möjlighet att forma din egen och andras framtid - en framtid byggd på smart data.

Så här gör du nu

Vid frågor om rollen vänligen kontakta Madeleine Lindgren, madeleine.lindgren@bisnode.com dit du också skickar din ansökan. Märk din ansökan med Bisnode Paid Media Specialist.

Välkommen med din ansökan!