SOLNA

Loyalty analyst till Bisnode

23 jan 2018

Vi på Bisnode söker dig som vill arbeta med att analysera och sammanställa information från våra olika kundundersökningar, så att vi kan utveckla vår service och kundnyttan i våra leveranser av Smart Data. 

Smart Data är vår tids hårdvaluta. I dagens digitala informationsöverflöde är det viktigare än någonsin för kunderna att kunna förädla, analysera och förstå data. Vi på Bisnode är dedikerade till att leverera insikter för att hjälpa våra kunder att fatta smartare beslut. Nu söker vi en driven medarbetare som ska ingå i Operations team på vårt kontor i Solna. Operations arbetar med att skapa kundvärde och ge bästa möjliga service till våra kunder.  

Vad erbjuder Bisnode? 

Bisnode erbjuder dig ett utvecklande arbete med mycket ansvar och möjligheter att lära dig mycket om affärsdata och våra kunders behov, men också om hur man tillvaratar och analyserar kundundersökningsdata. Du blir vår expert inom kundfeedback och kommer få sammanställa information som ska nyttjas till att vidareutveckla våra tjänster och vår kundservice.  

I den här rollen kommer du ha kontakt med flera delar av Bisnodes organisation, som leverans-, support- och säljorganisation, liksom med kunder. Dina rapporter kommer bli viktiga underlag för oss så att vi vet hur vi ska fortsätta att utveckla vår verksamhet.  

 

Vem är du? 

Du söker ett nästa arbete där du får utvecklas, ständigt lära dig nya saker och bidra till verksamheten. Du tycker om att ta ansvar och har lätt förstå helheten för verksamhetsprocesser, har god förståelse för både kundbehov/kundnytta och kvalitet. Du vill arbeta effektivt och vill arbeta med kundperspektiv i fokus.   

Du har en examen inom ett relevant område, så som teknik/matematik/ekonomi, samt har hunnit arbeta något år. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Rollen som analytiker kräver att du behärskar excel, är pedagogiskt lagd och har lätt att uttrycka dig. Du bör ha god matematisk/statistisk förståelse och ha lätt att lära dig olika IT-system/miljöer. Stor vikt kommer läggas på personligt driv och analytisk förmåga. 

 

Vill du veta mer om tjänsten? 

Kontakta Team Manager Training & Loyalty, Ann-Charlott Strandberg, via mail ann-charlott.strandberg@bisnode.comVi undanbeder oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.  

 

Ansökan

Skicka din ansökan så snart som möjligt till ansokningar.operations@bisnode.com. Urval sker löpande.  

 

Om Bisnode 

Bisnode finns idag i 18 europeiska länder och är en av Europas ledande leverantörer av affärsinformation. Totalt är vi är omkring 2 100 medarbetare i Europa. Bisnode har sitt huvudsäte i Stockholm.