Solna

Fulfillment Manager

27 mar 2017

Smart Data är vår tids hårdvaluta. I dagens digitala informationsöverflöde är det viktigare än någonsin att kunna förädla, analysera och förstå data. Vi på Bisnode är dedikerade till att leverera insikter för att hjälpa våra kunder att fatta smartare beslut. Nu söker vi en Fulfillment Manager till vårt kontor i Solna.

Fulfilment ingår i Operations som är inne i en spännande och intensiv förändringsresa där vi transformerar verksamheten för att förhöja kundvärde och serviceförmåga så att Bisnodes konkurrenskraft förbättras. 

Fulfillment har som uppdrag att säkerställa att kundleveranser sker i enlighet med avtal, order, avrop och specifikation. Fulfillment skall verka för hög konkurrenskraft via korta ledtider, kvalitet på utgående leveranser samt hög kundbehovsförståelse. Fulfillment skall sträva mot standardisering/automatisering, processutveckling och kontinuerlig förbättring. 

Om tjänsten

Rollen som Fulfillment Manager innebär att vara chef över en stor och verksamhetskritisk enhet. Fulfillment består av cirka 35-45 medarbetare inklusive Team Managers. Uppdraget är ytterst att säkerställa att kundleveranser sker i enlighet med avtal. I rollen ingår budget- och resultatansvar samt personalansvar och du kommer att få leda andra ledare.

Vi förväntar oss att du organiserar, strukturerar och utvecklar enhetens arbete och uppdrag i linje med företagets strategi och målsättningar på ett sätt som är effektivt. Du kommer att ha process- och systemägarskap samt förvaltningsansvar för till exempel rutiner, arbetssätt och flöden. Inom ditt ansvarsområde ligger även att driva ett systematiskt kvalitetsarbete för att förbättra verksamheten.

Fulfillment Manager rapporterar till Operations Director och sitter med i ledningsgruppen för Operations. Tillsammans skall detta team driva vidareutvecklingen och den kontinuerliga förändringen av Operations så att Bisnodes konkurrenskraft stärks ytterligare: högre kundvärde, ökad effektivitet, moderna miljöer.

Din profil

Till tjänsten söker vi dig som är självgående, har ett starkt driv att leda arbetet framåt och ser positivt på förändring. Du är strukturerad, ansvarstagande och har en förmåga att inspirera och engagera team och andra chefer. Du har en bakgrund inom liknande roller och är utpräglat service- och kvalitetsinriktad. Utöver detta krävs god affärs- och helhetsförståelse, analytisk förmåga och resultatfokus.

Givet det fortsatta utvecklingsarbetet behövs flexibilitet, lösningsorientation och en fallenhet för att hantera komplexitet, osäkerhet och förändring. Som person är du trygg & positiv och sporras av utmaningar.



Övriga viktiga kunskaper och erfarenheter:

  • Kunskap om hur IT-system av olika slag kan användas för att effektivisera och automatisera manuella processer
  • Vana vid att definiera KPI-er och använda dessa för att mäta framsteg
  • Erfarenhet av projekt-, förbättrings- eller förändringsarbete i ledande position
  • Utbildning/examen på högskole- eller universitetsnivå i teknik, ekonomi eller liknande
  • Engelska – flytande tal och skrift, gärna ytterligare språkkunskaper
  • Förståelse för förbättringsmetoder så som t.ex. Lean, Six Sigma, TQM, QA, VSM, CI, ISO 9001, BPM, etc.
  • Vana av att arbeta i en matrisorganisation, gärna över landsgränser, är meriterande

 

Vill du veta mer om tjänsten?
Kontakta Jerker Olsson, Operations Director på e-mail jerker.olsson@bisnode.com eller på telefon 073 158 52 51.

Ansökan
Skicka din ansökan så snart som möjligt till ansokningar@bisnode.com. Urval sker löpande.

Bisnode finns idag i 18 europeiska länder och är en av Europas ledande leverantörer av affärsinformation. Totalt är vi är omkring 2 100 medarbetare i Europa. Bisnode har sitt huvudsäte i Stockholm.