Solna

Digital Event & Marketing Coordinator

11 sep 2017

Bisnode befinner sig som så många andra stora bolag i en digital transformation, och här har vi bestämt oss för att skapa en marknadsavdelning som ska bli bäst i Sverige med att arbeta datadrivet inom B2B. Som ett steg på vägen bygger vi nu en helt ny avdelning. Inom avdelningen som lyder under marknadsdirektören samlas digital spetskompetens blandat med generalistroller. Att arbeta datadrivet med tydliga KPIer kommer vara vardag för avdelningen. Marknadsavdelningens fokus är inbound marketing med kompletterande outboundaktiviteter.

Om rollen 

I rollen som Digital Marketing & Event Coordinator ingår du i marknadsavdelningen tillsammans med flera talanger inom olika områden samt rapporterar direkt till Sverigeorganisationsens marknadsdirektör.
I rollen som Digital Marketing & Event Coordinator kommer du planera, projektleda och följa upp digitala och analoga event (seminarier, externa event, konferenser, interna utbildningar, webinars, kurser), från A till Ö, vilket innebär att planera och driva event och se till att marknadsföra dessa med resten av teamet och utvärdera och följa upp hur dessa har gått. Detta innebär att du ansvarar för att göra landningssidor, arbeta i Marketo, mailutskick och andra relevanta digitala verktyg. Du ansvarar även för att planera, producera, distribuera och följa upp webinars. Du kommer arbeta nära alla på marknadsavdelningen för att se till att de digitala eller analoga eventen får en bra helhet och genomförs på bästa sätt. Under planering och genomförande av events av olika slag kommer du även arbeta nära både vår sälj- och produktorganisation.

Vidare kommer du även arbeta kreativt där du får möjlighet att testa nya idéer för att driva leads och stötta företagets positionering. Här kommer du få bygga upp din digitala kompetens, bland annat genom att A/B testa digitala kampanjer och budskap för eventen samt testa digitala kanaler för att marknadsföra event med fokus att hela tiden förbättra och optimera företagets event. Detta är en roll där du samverkar mycket med vårt digitala team och agerar som projektledare för såväl digitala som analoga aktiviteter och event.

Vem är du

Vi söker en person som brinner för digital marknadsföring. Vi ser att du jobbat med digital marknadsföring i några år med en bakgrund av event, koordinering och projektledning. Du har erfarenhet av att producera och distribuera webinars. Du bör ha förförståelse för webb och kunna tolka och förstå beteenden samt hur olika kanaler hänger ihop. Vi ser att du kan hantera många olika bollar i luften och är duktig på att prioritera. Vi ser gärna att du är driven, resultatorienterad, ansvarstagande, självgående, har en nyfikenhet och är kreativ med ett öga för färg och form samt med ett starkt genuint intresse för digitalt. 

Vad vi gör

Bisnode finns idag på 18 marknader och är en av Europas ledande leverantörer av beslutsstöd. I vår organisation jobbar cirka 2 100 medarbetare, individer som berikar oss med sin expertis, kultur och humor, med sina intressen, kunskaper och nationaliteter. Att vi finns lokalt är en stor tillgång för våra kunder. Det betyder att vi kan agera snabbt och flexibelt när vi tar oss an deras utmaningar. Samtidigt har vi möjlighet att dra nytta av det stora företagets muskler och resurser när det behövs.

Bisnode bygger ett data- och analysföretag som täcker hela Europa och skapar tillväxt genom smart data. Vi kombinerar och bearbetar stora mängder information för att möjliggöra för våra kunder att ta datadrivna beslut.  Som medarbetare har du möjlighet att forma din egen och andras framtid - en framtid byggd på smart data.

Så här gör du nu

I den här rekryteringen samarbetar vi med HeadAgent. Vid frågor om rollen vänligen kontakta Magdalena Karlsson via epost magdalena.karlsson@headagent.se.

Märk din ansökan med Bisnode Digital Marketing & Event Coordinator. Vi ser fram emot din ansökan!