Solna

Digital Campaign Specialist

11 sep 2017

Bisnode befinner sig som så många andra stora bolag i en digital transformation, och här har vi bestämt oss för att skapa en marknadsavdelning som ska bli bäst i Sverige med att arbeta datadrivet inom B2B. Som ett steg på vägen bygger vi nu en helt ny avdelning. Inom avdelningen som lyder under marknadsdirektören samlas digital spetskompetens blandat med generalistroller. Att arbeta datadrivet med tydliga KPIer kommer vara vardag för avdelningen. Marknadsavdelningens fokus är inbound marketing med kompletterande outboundaktiviteter. 

Om rollen som Digital Campaign Specialist

I rollen som Digital Campaign Specialist ingår du i en digital grupp på marknadsavdelningen för Sverige och ansvarar för planering och uppsättning av digitala kampanjer. Detta innebär att hålla ihop kampanjer från A till Ö; från att prioritera vilka kampanjer som ska lanseras och när, till att säkerställa att kampanjerna genomförs optimalt och utvärdera och följa hur dessa har gått. Du rapporterar till Digital Marketing Manager för Sverige och kommer arbeta nära de andra funktionerna i det digitala teamet för att se till att kampanjerna blir enhetliga. I rollen ingår också ansvar för kampanjplan som ska matcha med de aktiviteter vi planerar på svenska marknadsavdelningen men även globalt i vissa fall. Därför behöver du kunna och arbeta strukturerat och organiserat. Du kommer även arbeta kreativt med att testa nya idéer för att driva leads och stötta organisationens positionering som ledande på sitt område. Detta innebär att hela tiden A/B-testa olika budskap, kampanjer och kanaler, för att kontinuerligt förbättra och optimera de olika kampanjerna.

Vem är du

Vi söker en supertalang som brinner för digital marknadsföring, som vi ser har 3-5 års erfarenhet av kampanjarbete och planering i olika kanaler, gärna inom B2B. Du bör ha en förståelse för webb och kunna tolka och förstå beteenden och hur olika kanaler hänger ihop. Du är driven, resultatorienterad, ansvarstagande, självgående, och har en nyfikenhet och är kreativ med ett starkt genuint intresse för digitala kampanjer. Vi ser att du kan hantera många bollar i luften och är duktig på att prioritera. Vi vill att du har arbetat med Marketing Automation och med lätthet kan arbeta med kampanjer med den plattformen som grund. 

Vad vi gör

Bisnode finns idag på 18 marknader och är en av Europas ledande leverantörer av beslutsstöd. I vår organisation jobbar cirka 2 100 medarbetare, individer som berikar oss med sin expertis, kultur och humor, med sina intressen, kunskaper och nationaliteter. Att vi finns lokalt är en stor tillgång för våra kunder. Det betyder att vi kan agera snabbt och flexibelt när vi tar oss an deras utmaningar. Samtidigt har vi möjlighet att dra nytta av det stora företagets muskler och resurser när det behövs.

Bisnode bygger ett data- och analysföretag som täcker hela Europa och skapar tillväxt genom smart data. Vi kombinerar och bearbetar stora mängder information för att möjliggöra för våra kunder att ta datadrivna beslut.  Som medarbetare har du möjlighet att forma din egen och andras framtid - en framtid byggd på smart data.

Så här gör du nu

I den här rekryteringen samarbetar vi med HeadAgent. Vid frågor om rollen vänligen kontakta Alexander Wik, alexander.wik@headagent.se, på Head Agent dit du också skickar din ansökan. Märk din ansökan med Bisnode Digital Campaign Specialist

Vi ser fram emot din ansökan!