solna

Customer Marketing Specialist

18 apr 2018

På Bisnode möjliggör vi smarta beslut. Det gör vi genom att tolka och analysera stora datamängder som blir till insikter för våra kunder. Det gör dem bättre rustade att fatta affärsmässiga och strategiska beslut och det är vårt erbjudande till samarbetspartners och kunder.

Vi befinner oss på en resa där vi bygger ett bolag och skapar växtkraft genom idéer och smart data. Smart data är vårt sätt att beskriva vad vi gör när vi utifrån kundens behov kombinerar och bearbetar stora mängder information för att möjliggöra datadrivna beslut.  Vi är med och förändrar, förbättrar och förverkligar vardagen för våra kunder och vi erbjuder ständiga utmaningar för dig som medarbetare hos oss. 

Vårt erbjudande till dig som medarbetare är stora möjligheter att växa och utvecklas. Det är du som medarbetare som formar din egen och därmed också andras framtid.  För att lyckas på Bisnode är vi övertygade om att du delar och agerar i samklang med våra värderingar. 

Om tjänsten

Vill du vara med på en resa där vi tar digital marknadsföring till nya höjder?

Vårt sikte är inställt på att skapa den bästa marknadsavdelningen av datadriven marknadsföring i det digitala och i stort. Det digitala marknadsteamet är en relativt nystartad enhet på Bisnode där Madeleine Lindgren - Digital Marketing Manager, på kort tid redan åstadkommit underverk tillsammans med sitt team som i nuläget består av en Digital Campaign Specialist, en Digital Content Specialist, en Web Specialist och en Digital Media Specialist med fler roller på väg in, bland annat en Campaign Manager. Nu söker vi ytterligare en person till vårt ”dream team”, en Customer Marketing Specialist. Rollen som Customer Marketing Specialist är helt ny och du kommer att få vara med och utforma din roll från start. Du ingår i det digitala teamet där du kommer att vara med och driva digitala marknadsaktiviteter mot våra användare och kunder.

Ditt primära uppdrag är att öka kundanvändningen av våra produkter samt stötta med aktiviteter för merförsäljning och minska kundtapp i samarbete med flera olika avdelningar i organisationen, bland annat kundservice, sälj och produktteam. I det digitala teamet tar vi del av de insikter och data som vi får in från olika kanaler där du ansvarar för att hålla ihop marknadsaktiviteter från A till Ö. Detta innebär att planera och prioritera, effektivisera kundkontakten digitalt, utvärdera och följa upp, allt för att maximera samarbetet och på så sätt resultera i ökad kundnöjdhet ur ett långsiktigt perspektiv.

Hos oss får du två veckors onboarding där du lär känna teamet på ett personligt och kompetensmässigt plan och ger dig, på så sätt en värdefull start. Du har en närvarande ledare som följer upp dig och teamet löpande och ger samtidigt teamet en stor frihet under ansvar. Vi strävar hela tiden efter ständiga förbättringar och har bland annat s.k. ”Growth Days” tio gånger per år där vi som team strategiskt arbetar för att hitta nya tillvägagångssätt att utvecklas och ta oss till nästa nivå. Vi har även månadsluncher där vi som team ses och äter tillsammans samt andra aktiviteter, allt för att skapa ett sammansvetsat team.

Din profil

Vi söker en supertalang med en härlig personlighet som brinner för kundnöjdhet och digital marknadsföring. Vi ser att du jobbat med digital marknadsföring i 2-3 år och brinner för kundnytta. Du bör ha en förståelse för att sätta upp och förstå produktanvändning samt kunna tolka och förstå beteenden och insikter. Vi ser att du har erfarenhet av CMS system exempelvis Episerver samt att du har grundkunskaper i Google Analytics. Det är ett plus om du har arbetat med någon form av marketing automation system exempelvis Marketo, om inte annat kommer du att få möjligheten att lära dig detta område. Det är även meriterande om du arbetat med Customer Success, datadriven marknadsföring eller i en liknande tjänst tidigare.

För att trivas i rollen tror vi att du kan arbeta krossfunktionellt och är duktig på att prioritera. Vidare ser vi att du är driven, resultatorienterad, serviceminded, ansvarstagande, självgående, nyfiken och kreativ med ett starkt genuint intresse för det digitala.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med Bohmans Nätverk. Har du frågor angående tjänsten, kontakta Linda Segerström på linda.segerstrom@bohmans.com. Sök snarast då vi tillämpar löpande urval.

Välkommen med din ansökan!

Ansök här