Kundinsikter i realtid

Kundupplevelsen påverkar lönsamheten

Kom igång
checkmark.svg

Identifiera utmaningar med tillgång till kundfeedback i multipla kanaler

checkmark.svg

Effektivisera interna processer med kontinuerlig koll på kundnöjdheten

checkmark.svg

Förbättra affären genom ett tydligt fokus på kundupplevelsen

Kundfokus ger konkurrenskraft

Kundfokus ger konkurrenskraft

När konkurrensen blivit global är inte längre pris, plats och produkt de enda sätten att konkurrera för företag som vill driva framgångsrika affärer. Istället är kundens upplevelse av ditt företag en viktig faktor. Kundupplevelse, även kallat Customer Experience (CX), blir allt viktigare för företag som vill behålla sina kunder och det är ingen hemlighet att det är betydligt billigare att behålla en kund än att skaffa en ny.

Det internationella analysföretaget Gartner genomförde en mätning 2014 där de kom fram till att hela 89 procent av företagen förväntade sig att konkurrera främst baserat på kundupplevelse redan 2016. Samtidigt uttryckte hela 82 procent oro för att deras hantering av kundupplevelse inte skulle räcka till.

Kundupplevelsen skapas i alla interaktioner en kund har med ditt varumärke, produkter och tjänster – genom hela kundlivscykeln. Med Bisnodes lösningar för kundundersökning kan du säkerställa att ditt företag löpande mäter feedback på direkt kommunikation med era kunder. Det ger dig insikterna och möjligheterna att agera snabbt. På Bisnode finns även erfarna analytiker och verksamhetsutvecklare som kan guida dig genom processen och säkerställa att ni har kontinuerlig tillgång till feedback från kunderna i realtid. 

Få koll på kundupplevelsen med realtidsinsikter

Få koll på kundupplevelsen med realtidsinsikter

Kontinuerlig mätning i multipla kanaler

  • Upptäck affärsutmaningar tidigt med indikationer från löpande undersökningar.
  • Agera på kunders feedback i realtid.
  • Öka kundnöjdheten genom att koppla resultat av mätningarna till specifika åtgärder.
Optimera interna processer med hjälp av kundnära feedback

Optimera interna processer med hjälp av kundnära feedback

Konkretiserat förbättringsarbete med realtidsundersökningar

  • Identifiera behov av riktade insatser för din verksamhet på enhets-, grupp- eller individnivå.
  • Optimera kundupplevelsen med löpande mätning mot relevanta KPI:er.
  • Effektivisera era säljinsatser med tydligare förståelse för kundernas upplevelse.
Möjliggör kontinuerlig utveckling av affären med tydligt kundfokus

Möjliggör kontinuerlig utveckling av affären med tydligt kundfokus

Dra lärdomar om kundnöjdhetens effekt på försäljningsvolym och resultat

  • Förbättra kundlojaliteten med koll på kundernas upplevelse av er försäljning, leverans, och service.
  • Öka kundlivstidsvärdet genom att förstå möjligheter till merförsäljning och förlängda kundrelationer.
  • Identifiera rätt investeringar med en tydlig bild av kundens perspektiv.

Försäljningen ökade till 4 miljarder med målgruppsanalys

Att veta hur kunderna vill bli kommunicerade med, vilken livsfas de befinner sig i och vad deras nästa köp troligen blir är ovärderlig kunskap i en konkurrensutsatt bransch. För Netonnet ökade försäljningen rejält när man började använda smart data för att förstå sina kunder.

Läs mer

Bisnode Voice of the Customer är din kunds röst i realtid. Med Bisnode Voice of the Customer kan du fånga upp feedback från dina kunder på ett effektivt sätt, det ger dig verktyg för att bli mer kundfokuserad. Genom att mäta återkoppling från kunder i flera kanaler får du omedelbar och effektiv uppföljning som ger dig förståelse för vad du behöver förändra. Ta reda på vad dina kunder verkligen tycker och få de insikter som krävs för att kunna göra de strategiska och taktiska ändringar som förbättrar både dina kundrelationer och din verksamhet.

Läs mer om Voice of the Customer

Bisnode erbjuder lösningar för textanalys som kan hjälpa dig att få ut mer av din ostrukturerade data. Genom att använda verktyg med förståelse för språklig innebörd och anpassa det till de språkmodeller som gäller för din bransch och dina kanaler kan vi erbjuda en textanalys som är anpassad för just din verksamhet.

Bisnodes erfarna team genomför analyser för att du både ska kunna arbeta smartare mot befintliga kunder och utöka affären, men också för att du ska hitta nya lönsamma kunder att bearbeta. I analyserna är dina affärsutmaningar utgångspunkten när vi kombinerar er kunddata med Bisnodes kvalitetsdata för att hitta rätt lösning för just ditt företag. Vi har några av branschens bästa organisationskonsulter och analytiker som kan hjälpa dig med hur ni ska gå vidare i ert arbete med CX och era affärsprocesser.

I samråd med dig väljs en eller flera mätmetod ut för det löpande arbetet, vi bistår med analys och tolkning av resultatet och rekommendationer för användning av insikterna.

Vi hjälper dig att komma förberedd på mötet

Vi hjälper dig att komma förberedd på mötet

Ladda ner hela denna sida som PDF och använd till din presentation

Börja jobba datadrivet med Bisnodes lösningar

Kom igång med Kundinsikter i realtid

Ring oss

Ring oss

Get contacted

Bli kontaktad

Vi kan berätta om nästa generations cx

Så håller du kundupplevelsen i fokus

läs mer