Hantera kunddata och CRM

Få ut det mesta av ditt kundregister

Kom igång
check_fat_green.png

Spara tid genom mer effektiv användning av CRM-systemet

check_fat_green.png

Optimera kundrelationen med tillgång till korrekt information

check_fat_green.png

Utveckla affären med hjälp av Bisnodes erfarna analytiker

Effektiv hantering av kundrelationer

Effektiv hantering av kundrelationer

Ett företags CRM-system är ofta informationsnavet för flera av organisationens affärsområden som när det är uppdaterat och kvalitetssäkrat öppnar för många möjligheter. Med rätt information i sitt CRM kan företag estimera framtida intäktsströmmar och konvertering av leads, identifiera vilka kanaler som bidrar till flest affärer och möjligheter till merförsäljning samt säkerställa att alla kundrelationer hanteras på bästa sätt.

Undersökningar visar att 20 procent av en säljares tid går åt till att leta efter rätt information om leads och kunder. Det gör att en av de vanligaste utmaningarna för företagen är att informationen upplevs som så opålitlig och daterad att medarbetarna slutar mata in information om säljsamtal, säljmöten, nya kontakter och uppföljning av leads.

Bisnode levererar kvalitetssäkrad data från ett hundratal olika källor och kan säkerställa att ditt CRM alltid innehåller uppdaterad och korrekt information. Det gör att din organisation kan få full koll på era kundrelationer genom hela kundlivscykeln. Med hjälp av våra analystjänster kan du även säkerställa att du får maximal utväxling på informationen i er kunddatabas.

Öka lönsamheten med mer effektiv användning av ditt CRM-system

Öka lönsamheten med mer effektiv användning av ditt CRM-system

Nyttja den fulla potentialen i din kunddatabas

  • Eliminera onödiga kostnader och undvik returer med uppdaterade adresser till dina kunder och prospekt.
  • Frigör säljtid genom att minimera manuell informationsinhämtning och hantering av kontaktuppgifter.
  • Uppnå större träffsäkerhet i analys och segmentering inom försäljning tack vare tillgång till data
Stärk affären med mer information om kunderna

Stärk affären med mer information om kunderna

Ökad kännedom ger bättre kundrelationer

  • Säkerställ komplett och korrekt information i ditt CRM med hjälp av Bisnodes kvalitetssäkrade konsument- och företagsinformation.
  • Fatta kloka beslut med tillgång till kontinuerligt uppdaterad kunddata.
  • Förenkla leadsbearbetningen och utveckla affären tack vare potentialen i relevanta och berikade kundprofiler
Få stöd i er affärsutveckling genom behovsanpassad analys

Få stöd i er affärsutveckling genom behovsanpassad analys

Bisnodes erfarna analytiker och verksamhetskonsulter stöttar er hela vägen

  • Förstå vilka variabler som är affärsmässigt intressanta att addera till din befintliga kundinformation genom konsultation från Bisnodes analytiker.
  • Identifiera åtgärdspunkter utifrån era unika affärsutmaningar och möjligheter.
  • Optimera er kundhantering med analys av såväl strukturerad som ostrukturerad data.
Kundcase

Lindex kundklubb växer snabbt med smart data

För Lindex har kundklubben ”More at Lindex” blivit en guldgruva som driver försäljning och lojalitet i företagets målgrupper. Modekedjan tar hjälp av en smart data-lösning från Bisnode som gör det enkelt att konvertera kunder till medlemmar oavsett var i Norden de bor.

Läs mer

Genom att kombinera din egen kunddata med kvalitetsdata från Bisnode kan du identifiera vilka variabler som påverkar kunder och prospekt i din verksamhet. Med rätt beslutsunderlag blir det lättare att fatta smarta och strategiska affärsbeslut.

Du kan bland annat få information om:

  • Företag – kontaktuppgifter, koncerninformation, kreditrapporter, firmatecknare, SNI-kod.
  • Personer – kontaktuppgifter, fullständigt namn, företagsengagemang, styrelseuppdrag.
  • Fordon – registreringsnummer, ägare, teknisk fakta, besiktningsuppgifter.
  • Fastigheter – fastighetsbeteckning, adress, ägare, tomtgränser, rättigheter, servitut.

Bisnode erbjuder en mängd lösningar för att ni ska kunna hantera er kunddatabas och ert CRM oavsett om ni säljer mot konsumenter eller företag. Några av de lösningar som Bisnode kan erbjuda är:

  • Filbaserade data management-lösningar
  • Integrationer och APIer kopplat till era interna system
  • Färdiga kopplingar för företagsinformation hos marknadens största CRM-system:
     - Microsoft Dynamics CRM 2011-2016
     - Salesforce
     - SuperOffice
     - Lundalogik (Lime)

Bisnodes erfarna team genomför analyser för att du både ska kunna arbeta smartare mot befintliga kunder och utöka affären. De gör det också möjligt för dig att hitta nya lönsamma kunder att bearbeta. I analyserna kombinerar vi er kunddata med Bisnodes kvalitetsdata vilket innebär att dina affärsutmaningar är utgångspunkten för att hitta rätt lösning för ditt företag. Vi genomför ett flertal analyser, inklusive:

Profilanalys
Profilanalysen ger dig information om hur dina kunder ser ut, hos vilka målgrupper ditt företag har som mest framgång samt din totala marknadsandel hos just dessa kunder. Denna kunskap ger dig möjlighet att hitta nya kundämnen som liknar dina befintliga kunder, så kallade tvillingar. Genom att identifiera förändringar kan du hela tiden säkerställa att du kommunicerar med rätt kunder vid rätt tillfälle.

Prediktiv analys
En prediktiv analys förutser en händelse, som många gånger utgörs av att en person går in i ett nytt köpmönster. Det kan exempelvis handla om att en individ köper en bil eller flyttar. Att ha tillgång till dessa insikter gör att du kan bearbeta rätt personer vid rätt tillfälle och på så sätt öka träffsäkerheten i din direktmarknadsföring.

Övriga analystjänster
Bisnodes analystjänster är väldigt omfattande och inkluderar många områden. För att du ska kunna uppnå dina affärsmål erbjuder vi skräddarsydda analyser, workshops, undersökningar och rapporter. Det går även bra att anlita en av Bisnodes analytiker för specifika uppdrag.

Detta är exempel på övriga analystjänster:

  • Intresseprofil Orvesto Konsument
  • OBS-mätning
  • NKI-undersökning
  • Scoringanalys
  • Segmenteringsanalys
  • Korganalys 

Kom igång med Hantera kunddata och CRM

Ring oss

Vi tar emot telefonsamtal vardagar mellan 8-17

08-55805900

Get contacted

Vill du att vi kontaktar dig?

Så får du ett nytt crm på plats

Expertens tips för enkel och snabb implementering

läs mer