Med en större rörlighet i samhället och mer varierade familjekonstellationer ställs det större krav på att kunna förutse beteenden och drivkrafter. Att förstå samtiden har helt enkelt blivit mer komplext och kräver därför nya verktyg. Bisnode Kollektion analyserar dagens familjer och samhällen på ett helt nytt sätt, tack vare tillgång till stora informationsmängder och erfarenhet, som genom skarpa analyser leder till unika insikter. Bisnode Kollektion beskriver på ett enkelt och tydligt sätt den nya tidens marknader och målgrupper utifrån deras konsumtionsvanor, i vilken typ av hushåll de lever, vilka fritidsintressen och värderingar de har samt var i landet de bor. Genom att addera denna analyserade data till er befintliga, skapas berikade kundprofiler. Det gör att du med hög träffsäkerhet kan pricka in när en kund går in i sin konsumtionscykel.
Bisnode Kollektion utgår från tre insiktsnivåer; Individ, Hushåll och Geografi som byggs upp på stora mängder information från flera olika källor. Genom att titta på livsfaser, köpbeteenden och köpfönster kan vi levandegöra insikter om dina målgrupper.