Den grundläggande idén med Trigger Based Marketing är att du ska kunna kommunicera med dina kunder och prospekt i det läge då intresset för dina erbjudanden är som störst. Dessa tillfällen eller händelser (Triggers) identifieras med hjälp av uppdaterad och kvalitativ data som Bisnode tillhandahåller. För att du ska kunna optimera ditt arbete och uppnå störst effekt har vi tagit fram en lösning som innebär att vi tar ansvarar för alla delar i denna marknadsföringsprocess. Genom att kommunikationen dessutom automatiseras uppnår du en värdefull resurseffektivitet och kan känna dig trygg i att utförandet är troget varumärket. Övergripande centrala riktlinjer och strategier blir applicerbara på lokal nivå med relevanta erbjudanden för varje specifik kund. Att bemästra denna typ av marknadsföring gör att du kan öka din ROI avsevärt jämfört med traditionell sådan.
I Bisnodes lösning för Trigger Based Marketing ingår bland annat följande:
Målgruppsurval
Vi identifierar löpande den mest intressanta målgruppen för ditt företag. Med hjälp av en mängd selekteringsvariabler kan vi säkra ett relevant målgruppsurval.
Säkrad datakvalitet
Vi går kontinuerligt igenom er data för att säkerställa att den stämmer och kompletterar den med Bisnodes. Våra databaser uppdateras ständigt mot officiella källor.
Genomförande
Vi tar ansvar för utförandet så som exempelvis tryck samt distribution av kampanjenheter. Du bestämmer vilket erbjudande som gäller och därefter automatiseras genomförandet.
Uppföljning
Bisnode analyserar resultatet med hjälp av så kallade responsanalyser. På så sätt vet du precis hur många som fick utskicket och agerade samt vad det kostade och vad det gav för intäkter. Dessa insikter får du tillgång till på ett effektivt sätt i den överskådliga aktivitetsportalen.