Trendrapport

Artificiell intelligens revolutionerar marknadsföringen

Fyll i formuläret för att hämta din trendrapport

Så revolutionerar AI datadriven marknadsföring

Andrew Ng menar att "AI är den nya elektriciteten": en innovation som kommer förändra hela samhället i grunden. Men det kommer att ta tid. Förutom på ett område: marknadsföring.

De flesta har hört talas om AI-driven marknadsföring. Färre är medvetna om vad det innebär i praktiken– trots att det redan skakat om hela branschen rejält. Vi frågade Henrik Blomgren, doktor i B2B-marknadsföring på KTH och Magnus Unemyr, författare samt konsult inom marketing automation och AI och Madeleine Lindgren, digital marknadschef på Bisnode, hur man ska tolka och hantera paradigmskiftet som just nu pågår.

Här är resultatet: Fyra aspekter av AI och maskininlärning som framtidens marknadschef behöver ha top of mind: 

  • Ingen PR-ploj – ett paradigmskifte
  • Framtidens marknadschef: en ingenjör
  • Låg tröskel - hög ROI
  • Resan har bara börjat

Bonusmaterial: Checklista - 5 steg att komma igång

TRENDRAPPORT

AI tar ditt CRM till nästa nivå

4 anledningar till att AI kommer revolutionera CRM – och de största utmaningarna.

Ladda ner trendrapporten här