Artiklar Smart data Datadriven marknadsföring

Skapa intresse och vinn stora affärer med ABM

Svårt att göra ett gott intryck på en kund du inte träffat? Med lösningar inom Account Based Marketing fångar du upp kunden redan på nätet, tidigt i köpprocessen, och skippar de vanligaste hindren inom komplex B2B-försäljning.

Hur många av dina potentiella stora affärer börjar på nätet? För B2B startar över 80 procent av köpprocesserna idag online och över 70 procent av köpbeslutet är redan gjort när en kund träffar en säljare för första gången. I komplex B2B-försäljning är det avgörande att så tidigt som möjligt i köpprocessen identifiera och vara med att formulera kundens utmaningar och möjliga lösningar.

Med Account Based Marketing gör du det lätt för dina viktigaste prospekts att se ditt varumärke och din lösning i rätt ljus. Du kommer in tidigt i köpprocessen och kan hjälpa kunden framåt genom att bidra med kunskap paketerad i from av artiklar, videos, whitepaper, podcasts etc.

Account Based Marketing hjälper dig förbi några av de största hindren i lead-generering och gör det möjligt att:

  • Få access till påverkare och beslutsfattare.
  • Påverka organisationen tidigt och sätta ramen för vad som ska undersökas/köpas in.
  • Minimera risken att bli nedprioriterad genom att vara relevant.
  • Minska risken att associeras med fel lösningar.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Anmäl dig nu, vill du avsluta din prenumeration är det bara ett klick bort. 

Få agerbara kundinsikter idag!

Få agerbara kundinsikter idag!

Bisnodes lösningar för kundanalys

  • Förstå vad dina kunder tänker.
  • Mät alla kanaler i real-tid.
  • Integrera med ditt CRM-system.
Läs mer