E-book

HUR BRA KÄNNER DU DINA KUNDER – EGENTLIGEN?

En guide till personas och personaliserad marknadsföring

Fyll i formuläret och få din E-book

Personas låter dig tala till kunderna på rätt sätt

Vare sig ditt företag vill sälja mer eller skaffa nya kunder så gäller det att svara på två viktiga frågor: Vilka är dina kunder egentligen och hur kan ni passa in i deras liv? Med hjälp av personas och personaliserad marknadsföring är de svaren nu bara några knapptryckningar bort.

För att verkligen lära känna sina kunder så måste vi gå djupare. Och nu kan vi äntligen det. Med modern teknik och datainsamling finns stora möjligheter att på riktigt personalisera din marknadsföring. Du kan i dag lära känna dina kunders behov och drömmar på en djupare nivå, dela upp dem i relevanta och personlighetsbaserade grupper – och dessutom hitta tvillingsjälar till dina allra bästa kunder.

I den här guiden berättar vi allt du behöver veta om personas och personaliserad marknadsföring. Vi på Bisnode Analytics & Advisory hoppas att den ska ge dig insikter i hur framtidens företag kommer att hitta framtidens kunder.

5 anledningar till att jobba med personas

5 anledningar till att jobba med personas

Vilka är dina kunder egentligen och hur kan ni passa in i deras liv?

Att målgruppsanpassa sin marknadsföring är i sig inget nytt, men det har länge varit ett trubbigt instrument med kön, ålder och demografi som främsta variabler. För att verkligen lära känna sina kunder så måste vi veta mer. Och nu kan vi äntligen det.

Läs artikeln 5 anledningar till att jobba med personas