07 nov 2019

Vet du vad dina kunder vill ha?

Vill du bli bättre på datadriven marknadsföring och prediktiv analys? I videon nedan ger Anna Albinsson, CMO på Bisnode, sina bästa tips för hur man bör jobba med datadriven marknadsföring. Hon berättar även hur prediktiv analys kan hjälpa dig att förutspå dina kunders köpbeteende.

Genom att nyttja smart och strukturerad data kan man göra en prediktiv analys och förutspå sina kunders framtida önskemål. Problemet är att det finns oändligt med data i dag om man inte vet hur man man ska hantera den kan den lika gärna slängas bort. 

”Det är inte tillgången på data som är det största problemet utan oförmågan att strukturera datan, analysera den och skapa smarta insikter och små diamanter utifrån datan”.

Vill du veta mer? Se klippet ovan.

Annas tre bästa tips för att komma igång med prediktiv analys

check_fat_green.png

Vad är din verksamhets utmaning? Vad vill du veta?

check_fat_green.png

Säkerställ att du har rätt data och vet tillräckligt om dina kunder

check_fat_green.png

Lova att agera på de insikter som du får av din analys