Sök
Frukostseminarium

Frukostseminarium- Lär dig analysera din data för smartare marknadsföring

Anmäl dig idag

EpiCenter, Mäster Samuelsgatan 36, Stockholm

Har du råd att fatta dina marknadsföringsbeslut baserat på magkänsla? När du med hjälp av data istället kan få svar på vem som kommer att köpa din nästa produkt, vad denne kommer att köpa och när.

Bisnode bjuder in dig som marknadschef till ett gratis frukostseminarium. Seminariet riktar sig till dig som vill göra din marknadsföring smartare genom att omvandla kunddata till intäkter.  För allt fler marknadsförare har smart data blivit den centrala drivkraften för insikt, analys och strategi. Om vi vet vem som kommer köpa våra produkter/tjänster varför marknadsför vi oss då till personer som inte är intresserade av att köpa dem? Om vi redan i förväg vet vem som kommer köpa, varför marknadsför vi mot de som inte kommer göra det?  Tänk om du istället visste. Hur skulle du då prioritera dina sälj- och marknadsföringsresurser?​ Smart data är vår tids viktigaste naturresurs och en naturlig kugge i dagens datadrivna marknadsavdelning.

 Nu är det dags att sluta gissa sig till svaren och istället börja veta svaren baserat på data

Du kommer lära dig:

  • Hur du kan förutspå din nästa kund genom prediktiv analys, vad personen troligtvis kommer att köpa samt hur du hittar hen.
  • Hur du undviker irriterade kunder och att slänga marknadsbudget på personer som du vet inte kommer köpa.
  • Hur du kan använda data smart i din marknadsföring 
  • En genomsnittlig marknadschef spenderar 60% av sin budget på målgrupper som inte är intresserad av att köpa? Lär dig hur du kan undvika det.

Självklart bjuder vi på en god frukost.

Varmt välkomna!

 

Anna Albinsson
Chief Marketing Officer, Bisnode

 

 Anna har en bred och lång bakgrund inom försäljning & marknadsföring och ansvarar idag för Bisnodes marknadsföring i hela Europa. Med stor entusiasm vill hon visa på alla fördelar man kan skaffa genom att analysera data på rätt sätt. Under denna inspirationsföreläsning ger Anna insikter i hur du använder prediktiv analys som ett verktyg för att träffa rätt målgrupp med rätt meddelande i rätt kanal och slutligen skapa högre avkastning på din investering. 

 Att vara CMO på Europas ledande data- och analysföretag skapar unika förutsättningar att jobba datadrivet med marknadsföring, eller som Anna brukar säga: ”Jag känner mig nästan lite dopad”.

 

 

Formulär

Eventet är fullbokat!