Digital marknadsföring – Juridiska fallgropar

Anmäl dig nu

För inte så länge sedan gick marknadsföring i stort sett ut på att köpa annonsutrymme i tidningar, på stortavlor och på bio.

Det var före sociala medier, bloggare, influencers, youtubers, poddar, content marketing och automatiserade annonsköp. Det var också före reklamtrötthet och adblockers.

Idag är digital marknadsföring en självklarhet för både stora och små bolag. Företag har oändligt mycket mer kunskap om sina kunder och många fler möjligheter att snabbt och relativt billigt nå ut till rätt målgrupp. Samtidigt är det lätt att hamna snett juridiskt. Vi ger dig en genomgång av några av fallgroparna i dagens digitala miljö och går igenom aktuell praxis på området.

Talare

Seminariet leds av advokaterna Karin Nordborg och Ann Nilsson från Danowsky & Partners Advokatbyrå.

Karin Nordborg, Danowsky & Partners Advokatbyrå

Karin Nordborg hjälper företag inom vitt skilda branscher med juridiska frågor kopplade till varumärken och kommunikation. Hon har tidigare erfarenhet från arbete på en varumärkes- och designbyrå.

Karin Nordborg.jpg

Ann Nilsson, Danowsky & Partners Advokatbyrå

Ann Nilsson är rådgivare till flera av de största medieföretagen och har lång erfarenhet av marknadsrättsliga frågor.

Ann Nilsson.jpg

Kurstillfällen

Nya kurstillfällen kommer inom kort.