UTBILDNING Bisnode INFOTORG

Bisnode InfoTorg för privata näringslivet, del 2

Anmäl här
checkmark.svg

Fördjupa dina kunskaper i informationssökning

checkmark.svg

Få verktyg för att effektivisera din informationsinhämtning

checkmark.svg

Fatta tryggare beslut med koll på vad en sökning kan ge

Fortsättningskurs för dig som vill fördjupa dina kunskaper

På kursen tittar vi på hur ett företag kan vara uppbyggt, om det finns verksamhet i företaget och viktiga nyckeltal. Vi visar hur du kan nyttja den juridiska informationen optimalt, vilka varningssignaler du bör känna till samt hur du gör en djupare styrelsekontroll. Vi går även igenom export- och importfunktionen.

När det gäller Bisnode InfoTorg Person går vi igenom specifika folkbokföringsadresser, vad som gäller vid kopiepliktig information och runt personlig konkurs och näringsförbud. Vi går också igenom relevant fordon- och fastighetsinformation.

Dessutom repeterar vi från del 1 hur du systematiskt sammanställer informationen på ett effektivt sätt samtidigt som du standardiserar och förenklar din arbetsprocess.

Utbildningen vänder sig till dig som arbetar exempelvis inom bank, juridik, revision, försäkring, media, telekom eller energi. Det är en fördel om du har deltagit på kursen Del 1 eller är en van användare av Bisnode InfoTorg.

 

FRÅGOR SOM BESVARAS UNDER UTBILDNINGEN:

  • Hur ser jag om en person i en styrelse har betalningsanmärkningar?
  • Är det en varningssignal att ett företag ändrar säte eller inte har någon verksamhetsadress?
  • Vad är det för skillnad på parallellfirma och bifirma?
  • Juridisk information finns på två olika ställen, vad skiljer dem åt och när ska du använda respektive information?
  • Vad är det för skillnad på olika registreringsbevis?
  • Är ett fordon leasat eller behöver du veta vad det är värt?
  • Vad innebär det för dig att en person har näringsförbud eller är i personlig konkurs?
  • Hur kan du hitta en person som har verksamhet i Sverige men inte är folkbokförd här?
  • Omfrågadkopia, hur hanterar du detta och hur påverkar detta er verksamhet?
  • Hur kan du importera och exportera information och vad kan du använda den till?
  • Hur kan du systematiskt sammanställa informationen?

 

PRAKTISK INFORMATION

Pris: Kostnadsfritt. Kursdokumentation, smörgås/kaka och kaffe ingår.

Får du förhinder måste avbokning ske senast 24 timmar före kursstart, annars debiteras du 995 kr.

Kursledare

Kurstillfällen

Stockholm, Summit T-house, Engelbrektsplan 1

Kostnadsfritt

Registrering