Hur gdpr-redo är du?

Ta reda på det genom att göra en gratis koll av ert CRM-system

Kontakta oss

Den 25 maj införs den nya dataskyddsförordningen GDPR, och det är därför viktigt att du vet vilken data du har i ditt CRM-system. Ert kundregister måste enligt lag vara aktuellt och uppdaterat. 

Ett kundregister åldras tyvärr inte lika bra som ett fint vin. Människor flyttar, andra byter arbete, några utvandrar och vissa byter namn. Det betyder att man snabbt sitter med ett felaktig data i sitt system, och det kallar vi för ”dum data”.

Dum data:

Dum data:

”Dum data” är data som innehåller dubbletter, gamla adresser eller felaktiga kontaktuppgifter. Ungefär 25 % av uppgifterna i ett normalt svenskt kundregister ändras varje år. Det betyder att många företag kastar bort stora summor pengar och säljtid genom att ringa fel nummer, skicka till fel adress eller använda dåliga prospektlistor.

Smart data: 

Vi gillar smart data, vilket betyder att datan är rätt, komplett och uppdaterad. Du kan lita på att informationen stämmer, rikta din marknadsföring till rätt målgrupp och vara redo inför GDPR. Det leder till kostnadsbesparingar och ökade intäkter eftersom du kan fatta smarta beslut på rätt grunder.

Så blir ert CRM-system GDPR-redo

Första steget är att skapa en överblick över informationen i ditt CRM-system. På så sätt vet ni hur mycket felaktigheter som systemet innehåller.

Nu erbjuder vi en gratis kontroll av ditt CRM-system. Kontrollen avslöjar hur ditt kundregister mår samt vad ditt företag behöver göra för att säkerställa att du har kontroll och processer för din kunddata. Det är ett viktigt steg på vägen för att följa den nya dataförordningen och en bra grund för att förvandla dum data till smart data.  

Så här går kontrollen till:

  1. Skicka in ett representativt urval från ditt CRM-system. Ta med minst namn och adress, men om du adderar mer data per individ så blir resultatet än bättre. Självklart behandlar vi din information enligt de sekretessregler som gäller.
  2. Bisnode går igenom filen och kör en identifiering mot våra register. 
  3. Resultatet blir en rapport som vi går igenom tillsammans med dig. I rapporten ser du vilken status posterna i ditt kundregister har, t.ex. upphörda, konkursade, inte aktiva. Vi redovisar också hur många dubbletter som finns. Det vill säga, du får koll på hur ditt kundregister mår och om det i sin tur påverkar din verksamhet i övrigt.

Ta del av erbjudandet!

Ta del av erbjudandet:

Fyll i dina uppgifter i formuläret så kontaktar vi dig via telefon inom 24 timmar. 

Vill du inte vänta, ring oss direkt på 08-12 22 57 47 eller använd vår chatt, vardagar mellan 8-17!