Sök

Välkommen till
Bisnode Studio

Vårt kunskapscentrum för aktuella webbseminarier och paneldebatter
Ta del av experternas bästa tips
1
Hur har företagen klarat pandemin?
Europa har börjat öppnas upp igen efter den inledande hälsokrisen som Covid-19 förde med sig. Frågan är nu, hur har företagen klarat krisen? Varför är det viktigt att hålla koll på betalningsanmärkningar och konkurser och hur kan Bisnode’s Corona Index hjälpa företag att fortsätta göra affärer? Se diskussionen mellan moderator Anna Olin Kardell, Malin Höök, Director Launches & Transitions och Henrik Hargéus, Product Manager på Bisnode. 
Digital Advertising/B2B Marketing (från ett säljperspektiv)

I och med pandemins påverkan på affärsklimatet kapar flera företag sina budgetar för marknadsföring. Men kan det vara så att de företag som lyckas bäst i krisen är de företag som i stället ökar sina budgetar? Hur linjerar du marknadsföring och sälj och säkerställer att dina marknadsinvesteringar betalar sig i form av stängda affärer? Christopher Strandell, Senior Solutions Manager på Bisnode delar med sig av sina insikter.

Gör data levande med analys

Forskning visar att företag som är datadrivna har större sannolikhet att klara sig bättre i tuffa tider. Nyckeln till att förstå dina data är analys, men hur fungerar det egentligen? Vilka konsekvenser kan en datadriven strategi få för ditt företag? Det är några av frågorna som besvaras av Bisnodes Elsa Markus, Engagement Manager och Oskar Claesson, Analyst, under ledning av moderator Anna Olin Kardell.

B2C – tvätta din data och lär känna dina kunder på riktigt!
Mohamed Beyan, Solution Manager, pratar om vad man ska fokusera på för B2C i ekonomiskt tuffa tider. Han betonar inte bara vikten av tvättad data utan även vikten av att använda riktig data om riktiga människor eftersom du måste förstå dina kunders vardag.
Längd: 10:04 min

Har du frågor eller funderingar efter videon du just sett?

Fyll i dina kontaktuppgifter nedan så kopplar vi ihop dig med rätt person.

Läs vår policy om sekretess

Data är din bästa vän

Anna Albinsson, CMO Bisnode, delar med sig av sina bäst tips för hur du hittar nya målgrupper och nya kunder genom att vara datadriven. Du kommer att förvånas över hur mycket du kan göra med existerande data – det är din superkraft. Grundregeln är dock att ha kontroll på din data innan du påbörjar din datadrivna resa. Tvättad data och analys kommer sedan att möjliggöra att du tar smarta beslut och kan förutse dina kunders nästa köp.
Längd 9:40 min

Våga och bry dig
Kan du lära dig av andra historiskt framgångsrika företag när en kris drabbar samhället? Bisnode Chief Strategy Officer Joachim Karlsson och Sales director Karin Whitlock berättar om hur man går framåt under dessa utmanande tider. De säger bland annat "ta hand om folket och lita på datan". Men du ska även våga fatta djärva beslut, ta bort sånt som hindrar ett erbjudande från att stängas och hålla fast vid din strategi för prissättning.
Längd 9:09 min
Vem kan du lita på?
Hur bör företag agera i en högst ovanlig situation? Vad är viktigt att ta hänsyn till och hur utvärderar du affärspartners krediter under en kris? Lyssna på våra experter på kreditriskbedömning: Rikard Candell, Group Director Analytics och Peter Nyberg, Group Director Risk & Credit.
Längd 15:29

Fortsätt göra affärer – på ett säkert sätt

På bara några månader har världen vänts upp och ner. Flera länder kämpar som i ett krig, inte mot varandra, utan mot ett virus. Denna kris påverkar oss alla på många nivåer. Lyssna på en intervju med Bisnodes CEO Magnus Silfverberg om hur du kan fortsätta göra affärer i tider som dessa.

Längd: 9:39 min

Ta reda på mer om våra produkter och tjänster

Företagsinformation & datakvalitet



Få tillgång till data om företag och konsumenter, tvätta och berika din egen – fatta smarta beslut baserade på smart data.
Läs mer
Datadriven marknadsföring & försäljning



Hitta nya möjligheter för försäljning, segmentering och målgruppanpassning för marknadsföring och förbättra kundupplevelsen.
Läs mer 
 Risk & kredit



Vi kan hjälpa dig med kreditrapporter, riskbeslut, övervakning och portföljhantering samt med AML / KYC.
Läs mer
Analys & rådgivning




Vi har det bästa analysteamet i Europa för att leverera avgörande insikter om dina kunder, potentiella kunder och partners. 
Läs mer