Cookies och digital annonsering - vad behöver du tänka på 2021?
Tre konkreta tips på vad du som digital marknadsförare bör tänka på 2021
Digital transformation driver tillväxt och innovation
De digitala framstegen avlöser varandra, och det som var högteknologi för ett par år sedan finns idag i var och vartannat hem. Kevin Kelly, en av vår tids viktigaste teknikgurus, presenterar bland annat artificiell intelligens, AI, som en av tolv oundvikliga teknologiska faktorer som kommer att forma våra närmsta 30 år. På Bisnode tror vi även att tillgång till öppen data främjar innovation, entreprenörskap och ökad tillväxt i samhället. Här delar vi med oss av studier, trendrapporter, artiklar och reportage från innovationstävlingen Lund Innovation Challenge samt andra Hackathones.
Välj mellan fler olika ämnen eller innehållstyper för att öka dina kunskaper.
Tre konkreta tips på vad du som digital marknadsförare bör tänka på 2021
Tidigare påståenden om svenskarnas oro för konsekvenserna med Artificiell Intelligens är kraftigt överdrivna. Det visar en färsk opinionsundersökning från Novus som utförts på uppdrag av Bisnode. Läs vår undersökning om AI och svenskarna här!
Vad händer med marknadschefens roll när AI markerar startskottet för en ny era av datadriven marknadsföring? Svaret är dramatiskt – men också mer positivt än du kanske tror.
Artificiell intelligens påverkar redan allt omkring oss, från självkörande bilar till smarta assistenter. Men för alla som jobbar med CRM kommer förändringen gå ännu snabbare. Redan nu kan du med automatisering göra underverk med dina kundrelationer.