Datadriven marknadsföring

Data - marknadsförarens nya verktyg

Bättre leads, mer nöjda kunder och ökad ROI

Det är spännande tider för de som jobbar med marknadsföring. Det moderna samhället producerar data i snabb takt och möjligheterna att samla information om befintliga och potentiella kunder i digitala kanaler och sociala medier är närmast oändliga. Med hjälp av konsumenternas digitala fotspår har du som marknadsförare inte bara djupare kundinsikter och bättre koll på deras behov och preferenser när du planerar en kampanj, du kan också löpande anpassa dina budskap under kampanjens gång genom att mäta kundnöjdheten (CX) och lyssna på mottagarnas reaktioner.  

Dataanalys har blivit en naturlig del av marknadsföringen och dagens konsumenter förväntar sig i högre grad relevanta budskap och att företagen känner till vad, när och hur deras behov ser ut. På Bisnode jobbar vi dagligen med att förädla, tolka och analysera data för att hjälpa våra kunder att maximera effekten av sin marknadsföring. Här delar vi med oss av nyheter, analyser och trendspaningar inom datadriven marknadsföring.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Anmäl dig nu, vill du avsluta din prenumeration är det bara ett klick bort.